ieder mens, iedere organisatie heeft een unieke betekenis in de wereld. Eén die je gerust bestaansreden mag noemen. Ken je hem eenmaal, dan beschik je over een krachtbron die blijvend energie en inspiratie geeft. Voor jezelf en voor de wereld om je heen.
 
 
 


Overal waar je kijkt zijn miscommunicatie, onbegrip en daaruit voortvloeiende ergernis aan de orde van de dag. We begrijpen de betekenis van de woorden en daden van anderen niet en we hebben steeds het gevoel dat we zelf ook niet begrepen worden.

Het overgrote deel van deze irritatie wordt niet veroorzaakt doordat mensen de verkeerde intenties hebben, maar slechts door de wijze waarop mensen dingen zeggen en doen. Mensen hebben daarin hun eigen stijlvoorkeuren in en het niet begrijpen van de stijl van een ander is de bron van alle ongemak.

Samen met Mayleen de Hoog heb ik daarom de BegripsCode ontwikkeld. Een omgangscode die mensen leert waarom we verschillende stijlvoorkeuren hebben, hoe je die kunt herkennen en hoe je er veel beter en effectiever mee om kunt gaan. Dit helpt je de klik te veroorzaken die ervoor zorgt dat mensen gaan openstaan voor wat je over wilt brengen, waardoor je veel makkelijker je doelen bereikt.

Het boek De BegripsCode - begrijpen en begrepen worden, verschijnt in november 2011. Mayleen en ik geven uiteenlopende trainingen rond de BegripsCode, aan organisaties, zelfstandig ondernemers en aan geliefden. De trainingen bewijzen keer op keer een zeer succesvol middel te zijn om communicatie, samenwerken en samenleven structureel te verbeteren en te veraangenamen. Klik hier voor meer informatie.