ieder mens, iedere organisatie heeft een unieke betekenis in de wereld. Eén die je gerust bestaansreden mag noemen. Ken je hem eenmaal, dan beschik je over een krachtbron die blijvend energie en inspiratie geeft. Voor jezelf en voor de wereld om je heen.
 
 
 



Nog zijn er veel organisaties die maar één ding voor ogen lijken te hebben: het maximaliseren van de shareholder value. Alles staat in het teken van het realiseren van steeds maar betere kwartaalcijfers en sommige lijken ertoe bereid er zelfs hun ziel voor te verkopen.

We hebben de afgelopen jaren gezien wat dat oplevert. Een vloedgolf aan fusies en overnames, waarvan de meeste jammerlijk weinig opleverden, eindeloze bezuinigingsrondes en efficiencyslagen en een altijd maar oplopende werkdruk. Er lijkt maar één focus te zijn, die op de korte termijn, omdat daar de bonussen te verdienen zijn.

Waar is de bezleiing gebleven? Waar de passie om iets neer te zetten van waarde, iets van grotere betekenis, iets dat medewerkers inspireert, verbindt en vervult van trots en klanten tot fans maakt? Wie de geschiedenis kent, weet dat juist dit ook in economisch moeilijke tijden organisaties succesvol houdt.

Daarbij komt, dat onderzoek na onderzoek uitwijst dat werknemers en consumenten meer en meer eisen dat organisaties een betekenisvolle rol in de wereld spelen. In termen van duurzaamheid, maar ook sociaal en maatschappelijk.

Ik heb de afgelopen jaren een effectieve aanpak ontwikkeld om organisaties snel hun unieke betekenis te laten (her)ontdekken. Gefundeerd op de peilers van de authentieke collectieve persoonlijkheid, de collectieve passie en de collectieve kracht. Het verbindt medewerkers, bindt klanten. geeft de organisatie een nieuw elan, zorgt voor consistentie en geeft een meerwaarde die in goede en mindere tijden moeiteloos overeind blijft.